Lo qué de nòu / Le Quoi de Neuf

La pedagogia Calandreta met en plaça « d’institucions« , es a dire d’ activitats collectivas que balhan la paraula als mainatges, los autonomizan e organizan la vida del grop. Aqueles moments permeton als calandrons de s’exprimir, de regular lor quotidian e de se dobrir al monde exterior.

Lo que de nòu es mai que mai la primièra institucion introdusida tre la seccion pichona de mairala. Es un moment d’expression e d’escambis entre l’ostal e l’escòla, se debana un a dos còps per setmana. 

Pendent Lo que de nòu, los mainatges partejan lors experiéncias viscudas dobrissent atal un dialòg ric e variat. Aquel temps permet de desvolopar l’expression orala, e es sovent a aquel moment que començan de s’exprimir en occitan de mercés a de frasas ritualas

 Aquel moment d’escambi se debana al Canton, un espaci dedicat als escambis, ont los mainatges son installats en cercle e prenon la paraula dins un encastre benvolent.

Lo que de nòu permet de téisser de ligams entre l’escòla e l’ostal, en favorizant la fisança en se e l’expression en occitan tre la mai jove edat.

La pédagogie Calandreta met en place des « institutions », c’est-à-dire des activités collectives qui donnent la parole aux enfants, les autonomisent et organisent la vie du groupe. Ces moments permettent aux calandrons de s’exprimer, de réguler leur quotidien et de s’ouvrir sur le monde extérieur.

Lo qué de nòu (Le « Quoi de Neuf ») est souvent la première institution introduite dès la petite section de maternelle. C’est un moment d’expression et d’échange entre la maison et l’école, qui a lieu une à deux fois par semaine.

Pendant Lo qué de nòu, les enfants partagent leurs expériences vécues, ouvrant ainsi un dialogue riche et varié. Ce temps permet de développer l’expression orale, et c’est souvent à ce moment-là qu’ils commencent à s’exprimer en occitan grâce à des phrases rituelles.

Ce moment d’échange se déroule au Canton, un espace dédié aux échanges, où les enfants sont installés en cercle et prennent la parole dans un cadre bienveillant.
Lo qué de nòu permet de tisser des liens entre l’école et la maison, tout en favorisant la confiance en soi et l’expression en occitan dès le plus jeune âge.